Felhívás! - Keresztény értékrendű vezető és szakközgazdász képzés
KÉPZÉSI ÉS KIMENETI KÖVETELMÉNYEK
Keresztény értékrendű vezetés szakirányú továbbképzési szak
- 1.A szakirányú továbbképzési szak megnevezése:
Keresztény értékrendű vezetés szakirányú továbbképzési szak
- 2.A szakképzettség oklevélben szereplő megnevezése:
Keresztény értékrendű vezető
- 3.Képzési terület: Gazdaságtudományok képzési terület
- 4.A felvétel feltétele:
A képzésen bármely képzési területen legalább alapképzésben (vagy korábbi rendszerű főiskolai szintű képzésben) szerzett oklevéllel rendelkezők vehetnek részt, ebben az esetben keresztény értékrendű vezető oklevelet nyújtunk át.
- 5.Képzési idő félévekben: 2 félév
- 6.A szakképzettség megszerzéséhez összegyűjtendő kreditek száma: 60 kredit
- 7.A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek, személyes adottságok, a szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben
A keresztény értékrendű vezetés szakirányú továbbképzési szak létrehozását indokolja, hogy az állami, egyházi és gazdasági szereplőknél egyaránt megjelent az igény, hogy olyan felsőfokú végzettségű szakemberekké váljanak, akik a vezetési filozófiájuk részeként elkötelezettek az ökumenikus emberi értékek, a közösségépítés és a kölcsönös tisztelet iránt.
- 7.1.A keresztény értékrendűvezetés szakirányú továbbképzési szak célja
A gyakorlatban dolgozó világi és egyházi szakemberek és a tapasztalatszerzés szakászában álló fiatal diplomások korszerű, innovatív menedzsment módszereket sajátítsanak el, annak érdekében, hogy képessé váljanak önmaguk és szervezetük emberközpontú fejlesztésére.
A képzés célkitűzései
- Magasan kvalifikált, önmagát továbbfejleszteni alkalmas szakemberek képezése, akik képesek tudásukat átadni mind munkatársaik, mind partnereik irányába.
- Vezetési feladatok kreatív megoldására alkalmas végzett hallgatók kibocsátása.
- A résztvevőket felkészítse a keresztény értékrend szerinti vezetői szerepvállalásra, amely kiterjed a vezetői munka minden fontos aspektusára.
- A hallgatók motiválása nagyobb teljesítmény és önmagunk eredményesebb irányításának elérésére, amely hatására növelni tudják az általuk vezetett csoportok aktivitását, elkötelezettségét, együttműködését és képesek fejleszteni az emberek közötti szinergikus együttműködést.
- Az elméleti és gyakorlati képzési ismeretek révén a hallgatók fejlesztése abban, hogy képessé váljanak másokat gyógyító és építő módon segíteni és vezetni, csapatokat irányítani, valamint feladatokat, projekteket, intézményeket menedzselni.
- 7.2.A képzés során elsajátítandó tudáselemek (Tudás)
A képzés három fő ismeretcsoport köré koncentrálódik. A főbb ismeretkörök a következők:
- Önismeret és kommunikáció
- Korszerű vezetési modellek, módszerek és technikák
- Vezetői készségek és képességek fejlesztése
- 7.3.A képzés során megszerezhető ismeretek, személyes adottságok, készségek (Képesség)
A tanterv felépítése során arra törekedtünk, hogy a képzésben résztvevők szakmai-, módszer-, társas- és személyes kompetenciái egyaránt tudjanak fejlődni, és azok mérhetővé váljanak. A kompetencia központú képzés során a tantervet úgy építjük fel, hogy kiemelt fókusszal jelenjen meg a tréning módszerű, intenzív készségfejlesztés.
- 7.4.Személyes és társas kompetenciák fejlesztése során célunk, hogy fejlődjön a hallgató (Attitűd)
- Proaktivitása, felelősségvállalása
- Jövőképalkotása, céltudatossága
- Konfliktusmegoldó készsége
- Stressztűrő-képessége, mentális egészsége
- Kommunikációs- és empátiás készsége
- Önállósága
- Megbízhatósága
- Szervezőkészsége, közösségépítési készsége
- Emberközpontú vezetési és motivációs készsége
- Visszacsatolási készsége
- Kapcsolatfenntartó és kapcsolatteremtő képessége
- Bizalomépítési, szinergikus együttműködése
- A közösség iránti alázata és képessége mások elfogadására
- 7.5.Autonómia és felelősség
A szakmai kompetencia fejlesztésénél célunk, hogy a hallgató ismerje meg
- A személyiségmodelleket és alkalmazását gyakorlati környezetben
- Az önszervezés alkalmazási lehetőségeit
- A szervezeti magatartás főbb trendjeit
- A főbb vezetéselméleti és -gyakorlati ismereteket, alkalmazásokat
- A humánerőforrás menedzsment funkciókat és gyakorlati alkalmazásukat
- A coaching elméletét és gyakorlatát
- Az üzleti kommunikációs technikákat
- A közösségépítés módszereit, technikáit
- A keresztény alapelvek alkalmazását a vezetői gyakorlatban
Módszer kompetenciák fejlesztésénél célunk, hogy fejlődjön a hallgató
- Általános tanulóképessége és emlékező képessége
- Helyzetfelismerő képessége
- Információgyűjtési és rendszerezési képessége
- Kreativitása, ötletgazdasága, lényeglátása
- Logikus gondolkodása
- Komplex, átfogó gondolkodásmódja
- Problémaelemző és feltáró képessége
- Rendszerben való gondolkodása
- Tervező, okfeltáró képessége
- Döntés-előkészítő képessége, felelős döntéshozatala
- 7.6.A szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben
A szakirányú továbbképzésben végzettek alkalmasak / képesek:
- A szakképzettség és az elsajátított tudás birtokában vezetői feladatok ellátására.
- Az általuk vezetett szervezetekben, csoportokban (vállalkozások, civil szervezetek, egyházi közösségek) foglalkoztatott emberekkel (alkalmazottak, munkatársak, önkéntesek) egyetértésben hatékonyan, empatikusan, motiválóan vezetni.
- Munkahelyükön, szolgálatukban konstruktívan állni a problémákhoz, konfliktusokhoz, azokat úgy kezelni, hogy a megoldással mindenki azonosulni tudjon.
- A különböző személyiségtípusokkal való eredményesebb együttműködésre.
- A testbeszéd, metakommunikáció jeleinek a felismerésére, hatékony kezelésére.
- 8.A szakképzettség szempontjából meghatározó főbb ismeretkörök és az ismeretkörökhöz rendelt kreditérték
Önismeret és kommunikáció 15 kredit
Korszerű vezetési modellek, módszerek és technikák 15 kredit
Vezetői készségek és képességek fejlesztése 20 kredit
- 9.A szakdolgozat kreditértéke:10 kredit